Dag 20 - 21 juli

Toen we gisteravond na de wandeling terug in het hotel kwamen, stond er een lekkere rijstmaaltijd klaar. Na het eten doken we met zijn allen één slaapkamer in om de laatste hand te leggen aan de blog. Als toetje verorberden we nog wat chips en chocola waar we onszelf op getrakteerd hadden. Heerlijk om weer eens een bekende smaak te proeven! Hierna was Sameer de klos en begon het trainingsprogramma. We hadden het niet verwacht, maar hij deed goed mee en liet zich niet kisten!

Rond de klok van tien lag iedereen op een oor. We gaan steeds vroeg naar bed en staan vroeg op. In dit noodhotel kwamen sommigen onder ons voor wat uitdagingen te staan. Op een paar kamers was er geen stroom op andere kamers was geen water. Maar hiervan maakten we geen punt. We zochten naar andere alternatieven en lieten onze creatieve geest werken. De een loste het op door bij de ander te gaan douchen en de ander door zich te wassen met het regenwater dat buiten door een pijp stroomde. We hadden begrip voor de situatie, misschien ook wel omdat we met de hoteleigenaar hadden gesproken, de mensen zo aardig waren en omdat we genoten van de rust die hier heerste.
Na twee weken in Kathmandu te hebben gezeten was het hier een verademing. Het is niet te beschrijven, de frisse lucht die je kon inademen, de doodse stilte als je 's nachts wakker wordt. Geen blaffende vechtende honden, geen kraaien en geen toeterende auto's of luide tv's. Hier was niets dan stilte. Deze ochtend werden we gewekt door een vogel die een prachtig geluid maakte. We denken dat het een spotgaai was, want zo klonk het gefluit en Ineke had een zwart vogeltje gespot. Goed uitgerust kwamen we aan het ontbijt dat bestond uit gebakken aardappels, ui, knoflook, paprika, bonen, pepers, een omelet en een geroosterde boterham met jam! We kijken nergens meer van op en pakten na het ontbijt de koffers weer in. Deze werden door Chitra weer op het dak geladen en daarna reden we naar het startpunt van onze trekking.

Dag 20 - 02

Dag 20 - 03

Dag 20 - 04

Dag 20 - 05

Dag 20 - 06

Het motregende, maar dankzij de regenjasjes van VBI en onze wandelschoenen was het toch goed te doen. Onderweg verloren we Mattie bijna omdat hij uitgleed in de modder en zo anderhalve meter lager op de grond eindigde. Gelukkig liep deze valpartij met een sisser af en stond hij even later weer op zijn eigen benen en konden we onze wandeltocht voortzetten. Onderweg kwamen we vanalles tegen, zo ontmoetten we een groep mensen die net als ons als een team aan het werk waren, maar ook huizen die ten prooi zijn gevallen aan de aardbeving en kindjes die op het potje gaan. Ze kwamen ook bij een tempel, waar Silvester de goden wakker maakte door de bel te luiden, zoals je ook ziet in de film Mulan. Gelukkig hoeven we onze God nooit wakker te maken.

Dag 20 - 07

Dag 20 - 08

Dag 20 - 10

Dag 20 - 11

Dag 20 - 12

Ook hier wandelen ze met het principe van de hekkensluiters, er was een tweede gids mee die deze rol trouw op zich nam. Tegen de tijd dat onze magen begonnen te knorren ontmoetten we Chitra weer en hij bracht ons met de bus naar Dhulikhel. Van hieruit zullen we op zaterdag naar het vliegveld vertrekken. Ook in dit hotel werden we allervriendelijkst ontvangen. De Nepalezen doen zich echt alle moeite om het ons naar de zin te maken. Geen moeite is teveel! Bij aankomst konden we gelijk aan tafel voor de lunch en alle borden werden met veel plezier helemaal leeg gegeten. Dat kwam omdat het macaroni in tomatensaus was. Wat hebben wij gesmuld!

Dag 20 - 09

Dag 20 - 14

Na het eten trokken we naar onze kamers om te rusten, maar de meesten vielen in coma en werden pas wakker toen het avondeten begon. Anderen hadden gelezen, hun eigen dagboek bijgeschreven, lekker gezeten of een haarmaskertje genomen waarop Indira ons getracteerd heeft. Albert had ons getipt wat betreft deze haarmaskers en daar zijn we heel erg blij mee!

Dag 20 - 13

De rest van de avond genoten we van elkaar en het adembenemende uitzicht vanaf het dak van het hotel. De wolken die rond de bergen dansten zorgden voor prachtige foto's.

Dag 20 - 22

Dag 20 - 21

Dag 20 - 20

Dag 20 - 19

Dag 20 - 15

Dag 20 - 16

Dag 20 - 17

Dag 20 - 18

Dag 20 - 01

Ook zagen we een vuurvliegje, of 'fliempflempke' genoemd door Mattie's vader, voor velen het eerste vuurvliegje dat ze in hun leven zagen.