Epiloog... in de voetsporen van Jezus

Rit naar de luchthaven van Tel Aviv voor de vlucht naar Brussel-Zaventem.

Terug vlucht 2 Small

(Een opmerkzame lezer wees erop dat de vlucht route een andere was... dit was/is de ware terug tocht...)

Dag 10-01  Dag 10-02  Dag 10-03

We begonnen de dag met wederom heerlijk uitslapen, douchen... maar dan kamer op ruimen, koffer pakken en voor de kamer klaar zetten voor de sleep-dienst van het hoterl en wij waren verwacht voor een laatste pelgrimsmis in het hotel ditkeer op de tweede verdieping om 7:00 uur...

Na het ontbijt en de laatste afhandelingen in het hotel namen we afscheid van Nazareth, Maria en Jozef en Hem zelf namen we mee in onze harten. Op naar de bus en naar Tel Aviv. Onderweg deden we nog een winkel-centrum aan voor een lunch en een shop-moment voor deze of gene. Tot we uiteindelijk bij de luchthaven onze koffer opsnorde en afscheid namen van David onze goede chauffeur die ons de afgelopen dagen zo goed overal heen gebracht had.
In de bus waren al de verschillende dank woorden uitgespropken naar onze fijne en enthousiasmeerende gids Aehab, Jos Sijstermans voor zijn uitstekend verzorgde reis en natuurlijk last not least een woord van Dank aan onze Abuna, zoals onze gids hem ook regelmatig aansprak. Ons geestelijk Vader, heeft ons heel erg fijn door deze dagen geleid en begeleid.

Dag 10-05  Dag 10-04  Dag 10-06

En daar was de Entree... sommige konden toch nog een glimlach op het gezicht toveren
maar met weemoed in het hart gingen we binnen, waar het onvermijdelijke stond te gebeuren...

Dag 10-09  Dag 10-07  Dag 10-08

LY 333 15:30 uur.
Netjes 2 aan twee moesten we aantreden voor de strenge controles die de security op het vliegveld er hier op na houdt.

Dag 10-10  Dag 10-11  Dag 10-12

Na zo een wat gespannen tijd van controles was er nu de ontspanning van een grapje...
Het engels van iedereen was niet even goed maar of dit bedoeld werd....
Wel werd bijna iedereen eens even op de waag gezet of de dagen niet al te goed vullend waren geweest...

Dag 10-13  Dag 10-14  Dag 10-15

Het vlliegtuig werd start klar gemaakt en wij konden na een goed verlopen pascontrole nog even plaats nemen
in de grote hal waar een laatste shop-event kon plaats vinden...
de laatste kans om de rest shekel of dollars om te wisselen in hardware.

Dag 10-16  Dag 10-17  Dag 10-18

Of gewoon nog even wat babbelen... En dan mochten we in de ijzeren vogel. Jos die het tellen in al die dagen niet verleerd was, bleef gewoon door tellen en ook dit keer waren toch alle schaapjes weer  "op het droge..."

Dag 10-19  Dag 10-20  Dag 10-21

...en hoe, heerlijk in een makkelijke stoel. Niet 4 maar wel 3 op een rij...

Dag 10-22  Dag 10-23  Dag 10-24

Nou, deuren dicht, motoren starten, gordel om en daar gaan we dan...
Na het grommen der motoren en het hobbelen over de startbaan de rust en het gedragen zijn door de zilveren vleugels neer kijkend op het laatste stukje strand van het heilig land, het Land des Heren waar we zo een fijne tijd gehad hebben.

Dag 10-25  Dag 10-27  Dag 10-28

Heerlijk, ... wat weg dromen in de wolken, mijmerend over de afgelopen dagen...
over zee, land en bergen. Hoe wonderbaarlijk is Zijn schepping en hoe wonderbaarlijker is Zijn verlossing waartoe hij op aarde gekomen is en waaraan we deel mogen hebben door ons geloof.
Dat we in de afgelopen dagen in Zijn voetspoor konden gaan, waar hij aangekondigd, geboren, geleefd, verkondigd, geleden, gestorven maar ook verrezen is. Heer wij danken voor uw goedheid !

Dag 10-30  Dag 10-31  Dag 10-32

Na 4,5 uur prima in de lucht gehangen te hebben werd de landing ingezet en waren we blij weer vastigheid onder de voeten te hebben bij onze zuider buren. Toen ieder zijn/haar koffer had ging het opweg naar de bus die al netjes voorverwarmd klaar stond om bagage en pasagiers aanboord te nemen. Op naar Voerendaal, op naar huis.

IMG 5176 Small

Waar het een blij weer-zien was van Familie, vrienden en bekenden die het laatste stukje taxi dienst zouden gaan doen.
Een hartelijk afscheid nemen van elkaar maakte het geheel tot wat je ziet bij een bijenkorf of een mierenhoop...

Iedereen wel thuis en bedankt voor de prachtige gezegende bedevaart !