PROCESSIE Zondag 29 mei 2016

IMG 1830Jarenlang dachten we dat deken van Galen persoonlijk een lijntje naar boven had om zodoende voor mooi weer te zorgen tijdens de jaarlijkse processie of de Bronk op Sacramentszondag. Maar ook professor Rohling, in deze “dekenloze” periode en op deze zondag priester van dienst, beschikt kennelijk over de beste contacten.

Want de voorspellingen waren niet al te best en voor de zekerheid informeerde prof. Rohling na de Mis nog even of de processie doorgang kon vinden. Jawel!
En dus trok de traditionele tocht weer door de straten van onze stad.

IMG 1818IMG 1820IMG 1832

Ze waren er weer allemaal bij en u kunt het op bijgaande foto’s zien: Schutterij St. Sebastianus met koning en koningin in vol ornaat, de mannen van de Blauw Schuut, de oud prinsen, misdienaars en acolieten ( onze laatste aanwinst Emanuele was ook van de partij), mensen en bloemenmeisjes van Chrisko, een delegatie van het gemengd koor St. Caecilia, de collectanten en natuurlijk gewone mensen zoals u en ik.

IMG 1819IMG 1822IMG 1827

IMG 1828IMG 1829IMG 1826

IMG 1821IMG 1824IMG 1825

En natuurlijk het belangrijkste: het Allerheiligste gedragen door prof. Rohling.
De Heer trok met ons mee door de straten, langs de huizen in de stad waar wij wonen en werken. En wij vroegen Zijn zegen over dat alles.

Velen stonden langs de route of keken toe vanaf de terrassen en er waren dit jaar veel devotie-plekjes achter de ramen of bij de woningen onderweg met een kaarsje en Jezus- of Maria-beeldje. Wat doet het goed om dat te zien!

IMG 1836IMG 1837

Na afloop spoedde men zich naar een terrasje of naar huis onder de carrillonklanken van het bekende Marialied “Ik groet U vol genade”. Een mooie afsluiting!
En weet u? Kwart voor één begon het me toch te regenen…..