Afscheid Deken van Galen

DSC 0694

Afscheid deken van Galen op zondag 28 februari 2016.

Deken van Galen zal er met gemengde gevoelens naar uitgekeken hebben. Zijn afscheid van de parochies van Heerlen-Zuid, in het bijzonder de Pancratiusparochie en van het dekenaat Heerlen waar hij zich met hart en ziel ingezet heeft, valt niet mee. Anderzijds is daar de nieuwe parochie in de hoogste plaats van het land: Vijlen, waar rust en genezing wacht voor zijn zo geplaagde gezondheid. Een kleinere geloofsgemeenschap waar onze deken zich weer aan de zielzorg kan wijden en priester kan zijn voor de mensen.

IMG 8396   IMG 8395

IMG 8410   IMG 8399

IMG 8402   IMG 8401

De Pancratiuskerk is deze zondag afgeladen vol. Men komt zitplaatsen te kort en dan komt een enkeling tot creatieve oplossingen!

DSC 0660   IMG 8414

IMG 8417   IMG 8409

Het grote koor, voor deze gelegenheid geformeerd uit de gemengde koren van Welten-Heerlerbaan en Pancratius, verzorgt de gezangen van de plechtige Hoogmis. Kelly God is soliste.

Na afloop zijn er warme woorden van dankbaarheid en goede herinneringen door pastoor Miltenburg en dominee Sophie Bloemert, beiden werkten jarenlang samen met de deken.

IMG 8438   DSC 0664

En dan treedt de Coriovallum Pipe Band aan! Zij halen deken van Galen af bij het altaar en begeleiden hem naar het Golden Tulip-Inn hotel waar de receptie wordt gehouden. Dat alles onder de welluidende, welbekende doedelzakklanken. Velen volgen de deken op deze tocht.

DSC 0666   DSC 0667

DSC 0668   DSC 0669

DSC 0671   DSC 0672

DSC 0674   DSC 0675

Er komt er een lange stroom mensen op gang die allemaal nog een keer deken van Galen, maar ook zijn zus Marjon nog een keer de hand willen drukken. Marjon van Galen, voor heel wat mensen een soort Moeder van Altijddurende Bijstand, zal heel erg gemist worden. Zij was al die jaren steun en toeverlaat van de deken en de goede geest van de pastorie.

DSC 0677   DSC 0678

DSC 0680   DSC 0676

DSC 0689   DSC 0692

DSC 0690   DSC 0682

DSC 0695   DSC 0705

DSC 0700   DSC 0702

DSC 0697   DSC 0707

DSC 0699   DSC 0708

DSC 0714   DSC 0710

Deken van Galen kan een koffer vol goede wensen en dank meenemen naar Vijlen.
Wij wensen hem alle goeds en Gods zegen voor het werk in zijn nieuwe wijngaard, daar op de hoogste plek van het land.