Dag 23 - 24 juli

Na een lange toch wel vermoeiende reis zijn we weer in het land. Aangezien wij de ziekenboeg niet te veel wilden belasten, kozen we op Schiphol ervoor om het Nepalese tempo aan te houden en rustig te lopen. Al snel viel ons hierdoor het Nederlandse tempo op doordat wij van alle kanten ingehaald werden door anderen die vonden dat we toch echt wel sneller konden lopen. Achteraf was ons tempo helemaal niet zo gek. Hierdoor waren de grootste rijen al weg en soepel konden we langs de douane en al vrij snel lag onze bagage op de band. In Schiphol werden we opgewacht door Marieke Karsten. Ze had broodjes kaas, stroopwafels, Hollandse appels en zelfs een setje schone kleren voor Loeke meegebracht. Wat een warm welkom was dat. Ze had ook al de dienstregeling opgezocht en uitgezocht dat er werk aan het spoor was, wat er voor zorgde dat in Utrecht zouden moeten overstappen. Vol goede moed stapten we in de trein om het laatste stukje van onze reis af te leggen. In de trein haalden we het laatste handje van Chayenne uit ons zakje: "You have two hands, one to help yourselve, one to help others".

Dag 23 - 01

Dag 23 - 02

Dag 23 - 03

Helaas ging het laatste stukje van de reis niet zo vloeiend als de andere dagen zijn geweest. Er was een aanrijding met een persoon die het treinverkeer ernstig verstoorde en daarna bleek er ook nog een seinstoring te zijn tussen Eindhoven en Weert. Hierdoor stonden we uiteindelijk in Eindhoven op het station. Nadat we nog een keer zongen: "houd de moed erin, houd de moed erin", zijn we op de grond gaan zitten en hebben we gewacht op de volgende trein. Het was erg zwaar, vooral voor de zieken onder ons. Gelukkig bood ons ontvangstcomité aan om ons tegemoet te komen en ons in Sittard op te halen met auto's. En eindelijk na in totaal 32 uur onderweg te zijn geweest sloot de delegatie ophalers ons in Sittard weer in de armen.

Dag 23 - 04

Dag 23 - 05

Dag 23 - 06

Dag 23 - 07

Nadat we over de auto's verdeeld waren, reden we gezamenlijk naar het huis van twee van onze reizigers. Toen we aan kwamen rijden, stond het grootste deel van ons thuisfront klaar om ons binnen te zwaaien. Elke auto die aankwam, werd met een luid gejuich begroet waarna de inzittenden een voor een geknuffeld en begroet werden. Hierna werden we met z'n allen binnen gehaald en werden we verrast door lange, gedekte tafels en een lopend buffet met Nederlands eten! Heerlijk was het om de bekende smaken weer te proeven!

Dag 23 - 08

Dag 23 - 09

Dag 23 - 10

Dag 23 - 11

Dag 23 - 12

Dag 23 - 14

Dag 23 - 15

We kregen per toeval nog een handje van een van de thuisblijvers: "in alles de hand van God zien". Dat hebben we wel gezien deze week! Alles leek immers op een perfecte manier in elkaar te passen! Er werd gezellig gepraat en de nodige verhalen kwamen naar boven. In deze verhalen zat nog geen structuur of volgorde. We merkten allemaal dat we eigenlijk te veel meegemaakt hebben om te kunnen vertellen en we zullen er de komende weken zeker nog niet over uitgepraat zijn. Eigenlijk denken we dat we er nooit over uitgepraat zullen raken. We hebben zoveel meegemaakt en zijn met z'n allen dan ook vastbesloten om zeker nog een keer terug te gaan. We hebben in Thali een fundament gelegd, maar dit is tegelijkertijd een fundament in onze harten geworden: een fundament waarmee we verder kunnen gaan. We hebben veel geleerd, maar we hebben ook zeker een virus opgevat. Graag gaan we nog een keer terug om weer een stukje verder te bouwen op het letterlijke en figuurlijke fundament wat we gelegd hebben. Zoals velen van onze Jeugdkring het Lourdesvirus te pakken hebben, hebben wij vijftien het Nepalvirus te pakken. Vandaar dat we besloten om bij het afscheid met onze nieuwe Nepalese vrienden "see you soon!" te zeggen! En dat willen we ook graag tegen jullie zeggen! Bedankt voor alle steun en de handen die ons gedragen hebben! Zonder jullie, hadden onze dertig handen niets kunnen uitdragen! Dan rest er nog maar één ding om te zeggen: NAMASTÉ!

Dag 23 - 16

Dag 23 - 17