Een gemiste kans…

Zingen 12

Voor u, voor mij en voor iedereen die van zingen houdt. Men neme: een organist, een dirigent en een deskundige op het gebied van religieuze muziek en zo’n honderd (koor)zangers uit de regio. Muzikaal ondersteund door het orgel van de Pancratiuskerk en de Brassband van de Gemeente Gods uit Abdissenbosch. Het resultaat is een zangfeest voor eenieder die afgelopen vrijdagavond erbij was.

Dirigent Jaap Dekker en deskundige pastoor Ed Smeets zongen voor, legden uit en begeleidden het deels nieuwe repertoire. En verder kwam een keur aan liederen aan bod uit zowel de katholieke als de protestant christelijke kerkmuziek, maar ook van Taizé. “De grote samenzang avond”, zoals dit zingfeest werd aangekondigd werd hierdoor echt een gemeenschappelijk genoegen, zonder competitie-element, waarbij het plezier van samen zingen voorop stond.

IMG 4207-kl

Om even op adem te komen waren er enkele muzikale intermezzo’s. Jo Louppen speelde twee fantastische solostukken en ook de Brassband liet op ingetogen wijze van zich horen.

Een gemiste kans, want u en ik hadden er ook bij kunnen zijn. We waren allemaal uitgenodigd, er waren folders, die jammer genoeg niet iedereen gezien heeft. Dat is dan ook het enige verbeterpuntje van deze avond. Wellicht kunnen de organisatoren de volgende keer ook deze website even inseinen, zodat wij ook kunnen aanschuiven en zo’n prachtig lied mee instuderen als “de Levende zegene U” naar de bekende zegening uit Numeri 6.

U kunt het allemaal naluisteren op deze website, bij Kerkradio van vrijdag 3 oktober 19:00 uur.