Oecumenische ontmoetingsdagen

Mgr SchrijnenhuisDe stichting Mgr Schrijnenhuis houdt zich al jaren bezig met de vorming en toerusting van (katholieke) vrouwen in Limburg. Het bestuur organiseert daartoe o.a. halfjaarlijkse ontmoetingsdagen. In het voorjaar van 2010 stond hierbij het thema oecumene centraal; met medewerking van ds. Sophie Bloemert.

Binnenkort staat  het thema oecumene nogmaals op de agenda.

Want de ontmoetingsdagen op woensdag 27 november en dinsdag 10 december a.s. zullen worden gehouden in de Protestantse Kerk aan het Tempsplein te Heerlen – ook dit keer in samenwerking met ds. Bloemert.

Als thema is gekozen voor:  Onze Bijbel. Immers: katholieken en protestanten zijn voor alles verbonden door dit boek. We delen dezelfde Bijbelverhalen als bron van ons geloof. Op zondagmorgen wordt in onze kerken de Bijbel opengeslagen en regelmatig worden - volgens een gemeenschappelijk rooster - dezelfde bijbelstukken gelezen. Ook op andere momenten speelt de Bijbel een wezenlijke rol en in diverse bijbelse personen kunnen we ons eigen leven weerspiegeld zien.

De manier van omgaan met de Bijbel is overigens door de jaren heen wel verschillend geweest. Hoe dan ook: we delen een grote schat, belangrijk voor ons welzijn, ook al zijn we ons dat niet altijd bewust. Wat we trouwens ook niet altijd beseffen, is hoe onze taal en cultuur doorspekt zijn met bijbelse uitdrukkingen en afbeeldingen. Kortom: er is voldoende reden om tijdens de komende  ontmoetingsdagen tijd voor de Bijbel te maken en met elkaar in gesprek te gaan.

’s Morgens, na de ontvangst, zal er een boeiende samenspraak zijn tussen ds. Sophie Bloemert en drs. Tonneke Stikvoort (verbonden aan de Stichting Mgr Schrijnenhuis) over welke bijbelgedeelten hen aanspreken en waarom. De gezamenlijke lunch zal plaatsvinden in Hotel-restaurant Paris in het centrum van Heerlen (hoek Pancratiusplein-Geleenstraat). In de middag staat een oecumenische gebedsviering op het programma.

De Stichting nodigt dit keer met nadruk katholieke én protestantse vrouwen uit.

U kunt kiezen tussen 27 november en 10 december; aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Interesse? U kunt een programma en inschrijvingsformulier aanvragen via

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen met 0475 386820, bij voorkeur zo spoedig mogelijk.

Graag tot ziens!

Namens het bestuur, ds. Bloemert