St. Sebastianus & de Schutters

IMG_9273_Small

Het is een goede traditie dat de Stads Schutterij
St.Sebastianus hun patroonheilige komen eren
op de zondag die het dichts bij zijn feestdag (20 januari) valt.

En zo waren ze er afgelopen zondag weer. Al trommelend en marcherend kwamen ze binnen. Waarna de Deken ze als pastoor en als Beschermheer van harte welkom heette.

IMG_9269_SmallIMG_9279_Small-2

De lezingen van deze zondag spraken over luisteren en volgen. Jona die opriep tot bekering en het be-volgen van Gods geboden en Jezus zelf was onder weg en riep zijn leerlingen weg van de boten om vissers van mensen te gaan worden.

IMG_9283_SmallDe leden van de Schutterij werd een hart onder de riem gestoken met een dank aan "de trots van Heerlen", die meer dan welke vereniging ook opgeroepen werd om present te zijn bij festiviteiten en er dan ook maar steeds weer waren en zijn. Dat gaat niet vanzelf, daar is inzet en saamhorigheid voor nodig. En mensen die daar de schouders onder willen blijven zetten. Dat er altijd genoeg mensen zich ook hier toe geroepen moge weten om deze dienst aan de gemeenschap te blijven vervullen. En daarnaast is het natuurlijk bijzonder om bij deze oudste vereniging bij uitstek deel te kunnen nemen aan de limburgse traditie.

Tot slot werden er op de nieuwe trommels die zij zich hebben kunnen toeleggen een paar stukken tengehore gebracht die een geweldige feestelijke afsluiting vormden van deze eucharistie waarin we dank zegden, baden voor de overleden leden en weldoeners en Zijn zegen vroegen voor het komende Schuttersjaar. Dat het een goed jaar moge zijn voor allen.

IMG_9284_Small